
Når man lever af at lave trådløse forbindelser baseret på sim-kort, er det sin sag at skulle opbygge en messestand. For hvordan bygger man en stand op af et produkt, man ikke kan se.
Den tyggede man lidt på hos Hos Wireless Logic Nordic, og frem voksede idéen om en hel Lego-by, hvori man satte en masse af de funktioner, som benytter sig af sim-kort.
– Stort set alle har leget med Lego, og på denne måde kunne vi vise det, forklarer Thomas Boss-Ramos, Marketing Manager hos Wireless Logic Nordic, mens han står ved den imponerende by, som de selv har bygget – helt fra grunden.
– Der er solceller, elladere, tracking, affaldssortering, cykler, scootere, siger han, og fortæller, at det ikke er en stillestående modelby – de besøgende kan selv få byen i gang, så man kan se, at den fungerer.
– Det er blevet til nogle timer med Lego mellem fingrene, må han erkende.
Kigger man lidt væk fra Lego-byen og i stedet tager et nærmere kig på deres reelle produkter, så er det i øjeblikket grøn energi, bl.a. elbiler, som er det marked, hvor virksomheden vokser.
– Vi er også store indenfor forsyningsområdet. Det er ikke et nyt marked for os, der har vi været i mange år, men der er stadig virksomheder, vi ikke har som kunder.
E-handel vokser, og dermed også tracking, som er i hastig vækst, og det smitter også af hos dem.
– Folk vil helt basalt gerne vide, hvor deres pakke er.
Faktisk er der stort set ingen begrænsning for de muligheder et sim-kort giver, men det er ikke altid, at man som designer/producent tænker løsningen med tidligt nok i designfasen.
– Det betyder, at mange kommer i sidste øjeblik til os, og beder om en løsning. Ulempen er, at selvom vi ikke kræver meget plads, så skal der være trods alt plads, og derfor kunne det være en stor fordel for begge parter, hvis vi var koblet med langt tidligere i designfasen. Det vil gøre den samlede løsning mere optimal, forklarer han.
Wireless Logic Nordic har ydermere adgang til forskellige kompetencer, der kan rådgive virksomhederne på en lang række områder. Også her er det en fordel at hente den kompetence tidlig ind i produktudviklingen.